PDA

View Full Version : How to Youtube?



Elemental
11 May 2015, 05:41am
So uh, I decided to give this whole, "recording my game" hype a try, xcept I have no clue how to go about it.
For example, I'd like to record some CSGO, Minecraft, and possibly other stuff, yet I have no clue what would be best to use for this.

I'd want something that'd record my gameplay as well as my microphone.

I'd also need an easy program to later edit the recorded gameplay.

Anyone that can halp?

Punky
11 May 2015, 07:49am
https://www.youtube.com/watch?v=jw6YAoai8fQ <---- I like dxtory for this stuff and here's a good tutorial on how to use it with really good settings (unfortunately dat software isn't free *cough* torrents *cough* but you could use bandicam XD or fraps (not free aswell), but still dxtory is best choice for me)

SilentGuns
11 May 2015, 08:10am
Are you going to add funny commentary or just record your games?

Elemental
11 May 2015, 08:49am
Are you going to add funny commentary or just record your games?

record games and mic input (for multiplayer purposes and commentary, not sure if I'm that funny tho ;P)

ercxzz
11 May 2015, 10:32am
Use "Nvidia shadowplay" if you have a nvidia videocard.. nvidia shadowplay FTW

BoM
12 May 2015, 11:25am
Shadowplay is good, however it doesn't work with Minecraft.

ercxzz
12 May 2015, 12:30pm
It will work...

http://i.imgur.com/YfFojBH.png

here my test

https://www.youtube.com/watch?v=rHOjBXPNiZU

Elemental
12 May 2015, 04:19pm
It will work...

http://i.imgur.com/YfFojBH.png

here my test

https://www.youtube.com/watch?v=rHOjBXPNiZU

AMD Card, unfortunately

Elemental
12 May 2015, 04:51pm
https://www.youtube.com/watch?v=jw6YAoai8fQ <---- I like dxtory for this stuff and here's a good tutorial on how to use it with really good settings (unfortunately dat software isn't free *cough* torrents *cough* but you could use bandicam XD or fraps (not free aswell), but still dxtory is best choice for me)

Trying dxtory right now with help of that vid :)

Zorg
12 May 2015, 05:00pm
OBS is the best IMO for streaming and Recording
https://obsproject.com/

Nitivity
13 May 2015, 11:28am
OBS is the best IMO for streaming and Recording
https://obsproject.com/

What he said ^

If you need help setting up OBS let me know. I use OBS myself for livestreaming / gameplay recording.

Elemental
13 May 2015, 11:41am
Whale, I've just finished my first video and uploaded it (pls check it out and give it a like, maybe even subscribe to my brandnew channel? <3)

So, I used Dxtory, with the Virtual Audio Cable thing and Vegas Pro 13 to edit.
This is the result, let me know what you think. Feedback always welcome !

I4m0Wt294vE

Unfortunately, my FPS is quite a bit lower when I record, do you guys think OBS could fix that?
Otherwise I'll stick with this one.

Gonna try to record a heavier game next, see what happens.

Zorg
13 May 2015, 11:48am
Whale, I've just finished my first video and uploaded it (pls check it out and give it a like, maybe even subscribe to my brandnew channel? <3)

So, I used Dxtory, with the Virtual Audio Cable thing and Vegas Pro 13 to edit.
This is the result, let me know what you think. Feedback always welcome !

I4m0Wt294vE

Unfortunately, my FPS is quite a bit lower when I record, do you guys think OBS could fix that?
Otherwise I'll stick with this one.

Gonna try to record a heavier game next, see what happens.

I would recommend using OBS there are so much more settings you can tweak give a try ele

Nitivity
13 May 2015, 12:05pm
guess i'm your first sub! :cool:

For a first video it's pretty good! What i do notice is some sort of breathing in your mic. try to avoid that as much as possible.


One more thing (this is not negative, but just my opinion tho). I don't like watching a 30 min video unless it was a livestream.
I noticed when i uploaded vids in the beginning before i started livestreaming that people lost interest after aprox 15 mins (thanks to youtube statistics).

Elemental
13 May 2015, 01:09pm
guess i'm your first sub! :cool:

For a first video it's pretty good! What i do notice is some sort of breathing in your mic. try to avoid that as much as possible.


One more thing (this is not negative, but just my opinion tho). I don't like watching a 30 min video unless it was a livestream.
I noticed when i uploaded vids in the beginning before i started livestreaming that people lost interest after aprox 15 mins (thanks to youtube statistics).


Haha, thanks so much! :)

Yeah, I noticed the breathing as well, I tried to filter it out in Vegas as much as I could. Think I need to move the mic farther away from my face xD

Feedback is always appreciated, now that you mention it, I do see 10~20 mins vids usually.
I'll try and keep 'em a bit shorter, thanks :)

Nitivity
13 May 2015, 01:20pm
you're welcome bruhhh!
and like i said if you need help setting up OBS. Just shoot me a PM. :)

Punky
13 May 2015, 01:35pm
I survived whole 30 minutes of your gameplay and enjoyed it :couch2:

Elemental
13 May 2015, 03:01pm
I survived whole 30 minutes of your gameplay and enjoyed it :couch2:

Haha, thank you :)

Anyone know some nice "free"ware to make a decent Intro / Outro ? D:
Edit: NVM, got dis problem solved

Also, I just now noticed my minecraft hotbar wasnt in the video, anyone know how 2 fix ?

Aaaandddd, I see other youtubers (including SG's) with a kickass homepage instead of the boring shit I got, haow ?


Also a funny thing, my FPS in Dying Light while recording was better than while recording MC o.O;

Elemental
18 May 2015, 04:25am
So I just figured out why my hotbar wasnt loading in MC, it's because I'm recording in 1280x720 for HD quality on YT, which is a 16;9 resolution, whilst my screen is 16:10 (so old).

So, I've been changing my native resolution to 1280x720 for MC now, which is extremely hard to play on, considering I got 2 ginormous black bars on the top and bottom of my screen, but at least the vid looks ebtter xD